![]() |
چۆن یارییەک بە Unity دروست بکەین |
پێش دەستپێکردن: ئامادەکارییەکان
١. داگرتنی Unity و پێویستییەکانی
بۆ دروستکردنی یاری، دەبێت Unity Hub و Unity Editor داگرین. Unity وەک یەکێک لە باشترین ئامرازەکان بۆ دروستکردنی یارییەکان، ڕێگەمان دەدات بە دروستکردنی یارییەکی تەواو بۆ PC, موبایل و کۆنسۆڵ.
١. بچۆ بە وێبسایتی Unity (https://unity.com) و بەرنامەکە داگرە.
٢. بەپێی سیستەمەکەت، وەشانێکی گونجاو هەڵبژێرە.
٣. پاش دامەزراندن، Unity Hub کرێکار بکە بۆ بەڕێوەبردنی پڕۆژەکان.
٢. دابینکردنی Coding Environment
بۆ نووسینی کۆدەکان، Unity لە C# بەکارهێنە، بۆیە دەبێت Microsoft Visual Studio یا Rider داگرین.
١. Visual Studio Community وە ناو ئەپشنەکانی Unity بەرز بکە.
٢. Unity Integration Plugin بۆ Visual Studio دانێ بۆ ئاسانکردنی کۆد نووسین.
٣. MonoDevelop یان Riderیش دەتوانیت بەکاربێنی.
دروستکردنی یاری لە Unity
١. دروستکردنی پڕۆژەی نوێ
١. Unity Hub کرێکار بکە و کلیک لە "New Project" بکە.
٢. گەورەترین ئامراز بۆ یارییەکان، 2D یان 3D هەڵبژێرە.
٣. ناوی پڕۆژەکەت بنووسە و شوێنی پاشەکەوتکردنی هەڵبژێرە.
٤. سەرەتا "Sample Scene"ی خۆی بەکاربهێنە بۆ تاقیکردنەوە.
٢. زانینی Interfaceی Unity
١. Hierarchy - هەموو ئەوبەشانی ناو یارییەکە تێدایە. ٢. Scene View - شوێنێکە کە دەتوانیت یارییەکەت ببینی و بەڕێوە ببەیت. ٣. Game View - ئەمە ئەو ڕووکەشەی پلەیر بە بینی. ٤. Inspector - تەنظیمی هەموو شتێک کە بۆجێ دەگرێت. ٥. Project Panel - فایلەکانت تێدایە، وەک مودێل، دەنگ، تکستچر و Script.
٣. زیادکردنی شتێک بۆ Scene
١. بچۆ بۆ "GameObject" و "3D Object" یان "2D Object" زیادبکە.
٢. تێکستیور و مۆدێل زیادبکە بۆ ڕوونکردنەوەی گرافیکی.
٣. لێدانی Player، Camera و Light لە سەکۆی Scene.
درەوشاوی یاری
١. دروستکردنی پلەیر (Character)
١. بچۆ بۆ "GameObject" و "3D Object"، پاشان "Capsule" یان "Cube" زیاد بکە.
٢. ناوی ئەم بەشە "Player" دانێ بۆ ئاسانکردنی کارکردن.
٣. Collider و Rigidbody زیاد بکە بۆ جێگیرکردنی فیزیک.
٤. Scriptی PlayerMovement زیاد بکە بۆ جوڵە.
using UnityEngine;
public class PlayerMovement : MonoBehaviour {
public float speed = 5f;
void Update() {
float moveX = Input.GetAxis("Horizontal") * speed * Time.deltaTime;
float moveZ = Input.GetAxis("Vertical") * speed * Time.deltaTime;
transform.Translate(moveX, 0, moveZ);
}
}
٢. زیادکردنی دشمن و AI
١. دروستکردنی "Enemy" لە سەکۆی Scene.
٢. Collider و Rigidbody دانێ.
٣. AI Script بنووسە بۆ خۆکردنەوە.
using UnityEngine;
public class EnemyAI : MonoBehaviour {
public Transform player;
public float speed = 3f;
void Update() {
transform.position = Vector3.MoveTowards(transform.position, player.position, speed * Time.deltaTime);
}
}
٣. زیادکردنی ئامراز و Action
١. Item و PowerUp زیادبکە.
٢. سکریپتی کۆدەکان زیاد بکە بۆ هەڵگرتنی ئامراز.
٣. UI زیاد بکە بۆ نیشاندانی ژیانی پلەیر.
بڵاوکردنەوەی یاری
١. بچۆ بۆ "Build Settings" و پلاتفۆرمەکەت هەڵبژێرە.
٢. تەواوکردنی تەنظیمەکان و دڵنیا بوون لە Performance.
٣. پڕۆژەکە Export بکە و لەسەر Platformەکان تاقیکردنەوە بکە.
کۆتای
Unity یەکێکە لە باشترین پلاتفۆرمەکان بۆ دروستکردنی یاری. ئەگەر چاکتر فێربیت و هەوڵ بدە، دەتوانی یارییەکی پڕۆفێشنەل دروستبکەیت. فێربوون و کاری زیاتر لەسەر C# و Unity API دەتوانێ بۆ باشترکردنی کارەکانت یارمەتی بدات.